Spelregels

Nieuw onderwerp  |  Overzicht  |  Ga naar onderwerp  |  Zoeken  |  Inloggen   Nieuwer onderwerp  |  Ouder onderwerp 
 Jehova`s getuigen
Auteur: marius 
Datum:   28-03-04 15:00

De oplettende lezertjes ( citaat Ollie B. Bommel ) die mij al wat beter hebben leren kennen weten dat ik wars ben van fundamentalistisch religieus gedonder in de marge.
Het geldt bijzonder voor figuren die de realiteit m.i. flink uit het oog verliezen.
Mensen die bijvoorbeeld denken dat de bekende/beruchte slang bij Adam & Eva écht gesproken zou hebben en door hun naïviteit niet kunnen bevatten dat geloofsboeken vol staan met beeldspraak.
Westerse- én Oosterse geloven zitten jammer genoeg vol met dit soort mensen bij wie er een duidelijk te kort is aan realiteitszin.
Hier in Nederland zitten we ook met een flinke portie van deze religieuze fantasten. Geloof me; ik heb niks maar dan ook helemaal niks tegen mensen die hun religie op een respectvolle wijze naar een ander toe bedrijven zoals die beschreven staat in het voor hun navenante boek.
Ik ken veel van dat soort mensen en ik heb er alleen maar respect voor!

Sommige religies of uitwassen daarvan echter zouden wat mij betreft van rijkswege verboden mogen worden omdat ze de mensen die dat bewuste geloof niet belijden als “ongelovigen” bestempelen. Maar het principe”als je niet met ons bent, ben je onze vijand” is toch wel erg kortzichtig dunkt me. Een wel erg simpele voor of tegen moraal die kant noch wal raakt als je een gemiddelde bijbel of koran of weet-ik-veel wat voor heilig schrift er op na leest.
Da`s discriminatie toch of sla ik nu de plank weer `s mis…
Staat er niet ergens in een vrij algemeen boek dat je je naaste moet liefhebben of op zijn minst moet respecteren ?
Dat van staatswege zulke geloven verboden zouden moeten worden vind ik meer dan normaal; het past niet meer in deze tijd.
Nu kan je van Poetin zeggen wat je wilt, maar daar in Rusland zijn ze wat dit aangaat wel op de goede weg.
Wat las ik gisteren in de NRC ?

“Een rechtbank in Moskou heeft gisteren gemeenten van Jehova`s getuigen verboden te functioneren in Rusland. Volgens de aanklagers wakkert de groepering de religieuze strijd aan en scheurt gezinnen uit elkaar; ook zou de gemeente ernstig zieke mensen aanmoedigen om medicijnen te weigeren”.

Kijk dat zet zoden aan de dijk; hier in Nederland zijn er bij deze religieuze fundamentalistische fantasten zaken bekend geworden waar de honden geen brood van lusten…
Zelfs in mijn directe familie zijn er dingen gebeurd waardoor ik misschien wel wat té fanatiek ben geworden wat Jehova`s betreft.
Als ik met bovenstaand stukje mensen tegen de schenen schop dan mijn excuses, maar ik moest het even kwijt.

Wâldnetters wat is jullie mening over de Jehova`s in het algemeen ?

/WS03/

Reageer op dit bericht

Re: Jehova`s getuigen
Auteur: wapse 
Datum:   28-03-04 15:12

Us beppe hat se een keer oan de doar han, freegen je har wot se fun fan Jehova
Ja dat moest eerst mij pake bepraat wurde fansels,
Dat je sei ;Kom moarn mar wer dan wit ik meer
De oare dei,s wiene ze der wer en je freegen No mevrouw hawwe jo der oer neitocht ?
Ja,; sei ze,; wie bliuwe mar bij de VeGe

Allinich wat lestig as je krekt de foardoor krekt lakke hawwe

Reageer op dit bericht

Datum:   28-03-04 15:24

/WS19/ /WS19/ /WS19/

Reageer op dit bericht

Datum:   28-03-04 15:32

Je moet het gewoon van je afschrijven, dat helpt.

Reageer op dit bericht

Auteur: J-One 
Datum:   28-03-04 15:37

yep,

altijd van je af.......

Op de een of andere manier heb ik wel enig respect voor dergelijke mensen die hun hele leven in het teken van 1 ding zetten. Hoe zielig het voor hun ook is, ze leven voor iets, hebben een doel in hun leven. Kunnen veel mensen niet zeggen. Dat hun doel niet mijn doel is doet dan niet terzake.

Het enige waar ik me wat betreft Jehovah's wel tegen verzet is het indoctrinerende gedrag wat ze richting hun eigen kinderen plegen....

"I was asked to memorise what I did not understand;
and, my memory being so good,
it refused to be insulted in that manner."

Aleister Crowley (1875-1947)

Reageer op dit bericht

Auteur: kwijlebabbel 
Datum:   28-03-04 15:58

Hmmm, bij het lezen van deze topic moet ik ff iets kwijt wat me net te binnen schoot.

Hier in Drachten woont een fervent naturist, die het zelfs zo ver doorvoert dat hij de hele dag in huis in z'n blote niksie rondloopt. (Ik mag dat niet van mu vrouw)
Ook hij kreeg eens een jehova aan de deur.
Hij vroeg ze rustig om verder te komen.
Het was een bloedhete dag en ze gingen op het balkon zitten.
Hij in z'n niksie in de schaduw
jehova's strak in ut pak in de bakkende zon.
Na een paar minuten waren ze weg.

Ik heb me bescheurd toen ik het hoorde.
/WS19/ /WS19/ /WS19/

Heb je zin?
Ik heb altijd zin.
Onzin, tegenzin, slecht zin, goed zin
Doe mij maar een grote emmer
Muhuhuhuhuhu

Reageer op dit bericht

Datum:   28-03-04 16:31

Quote J-One:

"Het enige waar ik me wat betreft Jehovah's wel tegen verzet is het indoctrinerende gedrag wat ze richting hun eigen kinderen plegen...."

Nou bingo J-One dat gebeurde er ook in mijn familie.....met alle gevolgen van dien !

/WS06/

Maatschappelijk, sociaal en uit de familiekring gestoten & dus helemaal geïsoleerd; er zijn er zelfs suicidale getuigen die daardoor eerder bij hun schepper zijn gekomen...tenminste dat hoopten ze, de arme drommels. /WS09/ /WS29/

Reageer op dit bericht

Auteur: Phlox 
Datum:   28-03-04 17:20

En het zijn niet eens alleen de Jehova's hoor...die Christelijk Gereformeerde zijn ook behoorlijk radicaal. Vaccinaties en bloedtransfusier zijn verboden, en o wee als je je iets te modern gedraagt, dan word je met de nek aangekenen hoor. Is niet voor niets dat er in Urk/Staphorst/de Veluwe zoveel drugs worden gebruikt onder jongeren en ook het zelfmoordcijfer ligt daar hoger.

"Shadwell hated all southerners and, by inference, was standing at the North Pole."

Terry Pratchett & Neil Gaiman, Good Omens

Reageer op dit bericht

Auteur: Duiveldrek 
Datum:   28-03-04 17:24

Marius, jij hebt echt iets tegen figuren in zwarte pakken geloof ik ..., politie en Jehova's. /WS12/

Reageer op dit bericht

Auteur: Pykje 
Datum:   28-03-04 19:23

Phlox, het is niet helemaal juist wat je zegt. Familie van mij woont op de Veluwe en wat betreft inentingen en het strenge geloof daar zitten ook weer gematigde mensen bij.

Fryslân Boppe

Reageer op dit bericht

Datum:   28-03-04 19:32

....Vandaar die vechtpartijen tussen de boeren en de politie in Kootwijterbroek bij het ruimen ... /WS12/

Reageer op dit bericht

Datum:   28-03-04 21:12

In plaatsen als Urk ,Katwijk en meer van die gereformeerde vissersdorpen komt procentueel het hoogste aantal door inteelt aangeboren ziekte,s voor

Dus,oordeel niet te snel alleen over Jehova,s,er zijn meer ,,gestoorden,,

Elk geloof heeft z,n afwijkingen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reageer op dit bericht

Datum:   29-03-04 16:54

Aháá... I.T.P.`ers dus Wapse ! /WS19/

Reageer op dit bericht

Datum:   29-03-04 17:50

... Enumatil, het dorp met procentsgewijs de meeste GPV stemmers van Nederland.

Reageer op dit bericht

Auteur: Pykje 
Datum:   30-03-04 00:14

En de paus heeft de pil verboden.

Jehova's gebruiken maar een deel van de bijbel.

Fryslân Boppe

Reageer op dit bericht

Datum:   30-03-04 09:22

Fout, Pykje, helemaal fout.
Jehova's leggen de bijbel uit zo het hun uitkomt, net als de vreselijke toverkol Jomanda.

Heb je zin?
Ik heb altijd zin.
Muhuhuhuhuhu

Reageer op dit bericht

Auteur: Freyja 
Datum:   30-03-04 10:02

Ik heb ook weinig met jehova's op..Maar ik wil ook geen vaccinatie's en bloed van een ander
Gisteren las ik weer een stuk dat het aids virus was verspreid door polio entstof daar moet iets zijn foutgegaan toen het werd aangemaakt

Freyja)o(

Reageer op dit bericht

Datum:   30-03-04 10:08

Andere geloven die op de Bijbel geinspireerd zijn doen dit toch ook, die geven toch ook
een eigen draai aan het verhaal God,s.
We hebben toch ook die malloot Jan de Vries met z,n handopleggingen.

Reageer op dit bericht

Auteur: Ieniemienie 
Datum:   30-03-04 20:34

Als je een bloedtransfusie weigerd,ga je dood
Als je een bloedtransfusie krijgt die ergens mee besmet is,ga je ook dood
Conclusie:je moet hopen op gezond bloed,ga je nog even niet dood.
Life is a game!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Waarom sommige mensen bloed of organen weigeren,snap ik niet,want alles is toch door 1 of andere schepper gemaakt,zo ook bloed en organen!

"Soepe, Kroepe en by de Stoepe del Poepe"

Reageer op dit bericht

Auteur: Phlox 
Datum:   31-03-04 08:13

Freyja: dat jij het zelf niet wilt is tot daaraan toe, maar zou je het je kinderen ook niet toestaan?

Reageer op dit bericht

Datum:   31-03-04 08:14

Goeie vraag Phlox !

Reageer op dit bericht

Datum:   31-03-04 09:41

Ja, idd, als je weigert om je kinderen bloed toe te dienen na een ongeval. Wie geeft jou het recht om te beschikken over leven en dood??

Heb je zin?
Ik heb altijd zin.
Muhuhuhuhuhu

Reageer op dit bericht

Auteur: marius2 
Datum:   31-03-04 22:38

Voor de bijbelvaste lui op dit forum, staat er niet ergens dat je geen valse profeten mag aanbidden ? /WS03/

Reageer op dit bericht

Auteur: Manderijn 
Datum:   01-04-04 12:01

Ik vind Jehova's veel te fanatiek, en het domme is, ze kunnen van geen enkele geloofsovertuiging bewijzen dat het waar is.
Ik vind ze vervelend omdat ze iedereen erbij willen slepen en op je neerkijken als je niet gelovig bent. Ik vind het zielig voor de kinderen en velen sterven eerder door het weigeren van o.a. een bloedtransfusie.
Hun geloof staat er toch voor dat je andere mensen ook moet respecteren? Laat ons dan met rust, je kunt een mens niet een geloof opdringen. Ook al moet je dan zieltjes redden.
Als jij je laat bekeren door een Jehova terwijl je daarvoor geen enkele band had met een religie, is dat dan niet onoprecht? Lieg je dan niet tegen God, door niet voor de volle 100% te geloven?
Snap ik mezelf nog?
Snapt u het?
/WS14/

Reageer op dit bericht

Datum:   01-04-04 19:25

Ik heb altijd een probleem met het volgende: ze zeggen; die Jehova`s dan, dat er uiteindelijk 144.000 van die lui in de hemel zullen komen als de dag des oordeels (armageddon) aangebroken is.
Maar hoe zit dat dan met de rest van die lui want er zijn er lullig genoeg veel meer op de wereld... /WS03/ is er nog een klein 2e hands hemeltje waar de rest naar toe gaat ?

Is er misschien een " getuige" op dit forum die me dat kan verklaren ? /WS15/

Reageer op dit bericht

Datum:   01-04-04 19:28

Marius, waarom laat je die mensen niet met rust ?. Ze zijn vredig, barmhartig en hebben een goede moraal. 'k Heb niks tegen deze Jehova's Getuigen, als je nou eerste de Bijbel eens ging lezen dan kun je antwoord op je vragen verwachten.

Reageer op dit bericht

Datum:   01-04-04 19:30

Welke bijbel moeten we dan lezen duivel? De joodse, de gereformeerde, de hervormde, de jehova, de ...........................

Heb je zin?
Ik heb altijd zin.
Muhuhuhuhuhu

Reageer op dit bericht

Datum:   01-04-04 19:37

De Bijbel bestaat uit het Oude Testament en het Nieuwe Testament, in grote lijnen in ieder geloof hetzelfde, interpreteren van de tekst kan ook nog eens naar eigen goeddunken zoals Juliana deed, en dan wordt je misschien wel Remonstrants.

Reageer op dit bericht

Datum:   01-04-04 19:38

Hé Nepkwak het wordt tijd voor een nieuwe inquisitie; jij bent de eerste...
Voor je gemoedsrust ik kan al een beetje lezen; de Donald duck gaat nog net maar door de plaatjes snap ik het nog een beetje; ik zal je aanmelden bij de EO als valse profeet dan mag je met Hennie Huismus & Meneer Knevel c.s. je bekering vieren /WS19/
Maken ze meteen een nieuwe docu-soap over jouw wilde avonturen; nou ja wild ?? /WS03/
" Hoe een frustrato tot het ware geloof komt "; leuke werktitel !

Reageer op dit bericht

Datum:   01-04-04 19:43

...Marius, je begint personages door elkaar te halen. JIJ bent het die zich afvraagt waar de Jehova's hun geloof op baseren, niet ik ...... JIJ ziet hun als geloofsfanaten die door de overheid vervolgd zouden moeten worden, niet ik.

Veel succes bij je zoektocht !

Reageer op dit bericht

Datum:   01-04-04 19:45

Alzheimer Light Nep... /WS19/

Reageer op dit bericht

Auteur: Ebyw 
Datum:   13-04-04 13:30

Gezien onderstaande denk ik dat we opnieuw een datum kunnen verwachten wanneer de wereld vergaat. En we ons weer kunnen op maken voor een bezoekje aan huis.

Astronomen ontdekken drie aanstormende asteroïden

SYDNEY - Australische astronomen hebben drie asteroïden ontdekt die in botsing met de aarde dreigen te komen. De astronomen deden de ontdekking een maand na het begin van hun project, waarbij ze in opdracht van NASA de waarschijnlijkheid van een dergelijke botsing moeten onderzoeken.
NASA wil 90 procent van de asteroïden in de buurt van de aarde identificeren. Het gaat daarbij om planetoïden van zeker een kilometer in doorsnee, die de aarde mogelijk schade zouden kunnen toebrengen als ze in de dampkring storten. Tot nu toe is 60 procent van de naar schatting duizend asteroïden benoemd.

Volgens de Australiërs zijn de drie asteroïden relatief klein en veroorzaken ze waarschijnlijk niet veel schade. Volgens hen is een botsing met een grotere planetoïde echter wel te verwachten en kan daardoor een massale verwoesting ontstaan.

Reageer op dit bericht

Auteur: Schutter 
Datum:   13-04-04 13:56

Weet je, die "Jehovah's Getuigen" (JG) hebben hun eigen "Bijbel". Dat heet dan de "Nieuwe Wereld Vertaling". Omdat de JG een belangrijk deel van het Christendom (waarvan ze beweren de ware versie te zijn, uiteraard) niet erkennen moeten ze die "vertaling" wel hebben. Bijvoorbeeld de eerste regels van het "evangelie naar Johannes" is behoorlijk veranderd. Het is echter wel mogelijk om de JG vanuit hun eigen "vertaling" te laten zien hoe het allemaal niet klopt in de "theologie" van de JG.

Is dat belangrijk, ook als je niet een Christen bent?

Ja.

Ten eerste omdat sektes als JG jouw onkunde zullen weten te gebruiken om je "vast te praten" zodat je overtuigd wordt van hun gelijk, waarna je wordt "opgenomen" in de groep. De groep die je vervolgens dwingt om drie keer per week op te komen dagen, en je verplicht langs de deuren te gaan met "gratis" blaadjes die je zel zelf moet betalen.

Ten tweede omdat, zoals je ook hier weer ziet, alles over een hoop wordt gegooid. Streng Gereformeerden en JKG zijn niet met elkaar te vergelijken. Jan Zijlstra, de bekende pinkstergebedsgenezer, heeft weer niets te maken met JG en Gereformeerden. En Jomanda? Of us eigen Sonja de Vries? Da's weer een apart verhaal. Als je de verschillen niet kent, of denkt dat ze er niet zijn, sla je de plank helemaal mis en zul je nooit in staat zijn om in een goed gesprek je medemens vriendelijk te wijzen op de vrijheid die onze Schepper ons heeft gegeven en die wordt ontnomen door zo'n beetje alle georganiseerde religies en haar sektes.

Persoonlijk zie ik een JG aan mijn deur niet als een lastpost, maar als iemand die misleid is en als slaaf wordt gebruikt door een verschrikkelijke organisatie die haar wortels heeft in zeer bedenkelijke kringen, zoals bijvoorbeeld de vrijmetselarij. Ik hoop dat meer mensen om hun naasten gaan geven wanneer die in de strik zijn gelopen van de sektes.

Groet,
Jetze

Reageer op dit bericht

Datum:   14-04-04 13:34

Quote Schutter:
Persoonlijk zie ik een JG aan mijn deur niet als een lastpost, maar als iemand die misleid is en als slaaf wordt gebruikt door een verschrikkelijke organisatie die haar wortels heeft in zeer bedenkelijke kringen, zoals bijvoorbeeld de vrijmetselarij. Ik hoop dat meer mensen om hun naasten gaan geven wanneer die in de strik zijn gelopen van de sektes.

goeie opmerking Schutter, zo had ik het nog nooit bekeken; bêst genôch !
Ik zal er en dat meen ik serieus rekening mee gaan houden.
/WS05/

Reageer op dit bericht

Auteur: Smoarge Harry 
Datum:   24-04-04 09:07

Een stotterende getuige

Een hevige stotteraar besluit getuige van Jehova te worden. Het lokale bestuur ziet dat echter niet zitten, want hoe zal hij het in godsnaam gaan uitleggen aan de deur.

"Geen Prprobbleem, lllaat mij mmmaar ddoen."

Bon, hij begint zijn eerste ronde en na twee uur staat hij terug bij het bestuur.

"Al mmmijn boekkskskes zijn verkocht! Ggeef er nnog mmmaaar 50"

Na twee uur zijn alle boekskes terug verkocht....

"Maar enfin, hoe doet gij dat? De andere getuigen verkopen per dag hoop en al 2 boekses!"

"Dat is hheeel sssimppel: ik bel aan dde vvvoordddeur, mmmadam kkomt openddoen, ik lllaat mijn bboekskske zien en vraag: mmmadddammmeke, gggaat gij dit bboekskse kkopen, of mmmoet ik het u vvvooorlllezen? En voilà: alllles vvverkocht!"

Reageer op dit bericht
 Forum overzicht  |  Trapsgewijze weergave   Nieuwer onderwerp  |  Ouder onderwerp 

Forum overzicht  |  Gebruikersnaam nodig? Registreer hier 
 Inloggen gebruiker
 Gebruikersnaam:
 Wachtwoord:
 Bewaar mijn login:

Wachtwoord vergeten?
Gelieve je e-mail adres of gebruikersnaam in te voeren en je zal via mail een nieuw wachtwoord ontvangen op je opgegeven mail adres.